8 stycznia 2017

Pielęgnacja twarzy


Już zima, czyli właśnie ten okres, w którym cera jest najbardziej kapryśna, u kogoś sucha, u kogoś tłusta, ale łączy nas to, że każda potrzebuje dobrej pielęgnacji. Dziś zapoznam was z 5 podstawowymi etapami pielęgnacji twarzy. Jeśli będziecie stale ich przestrzegać, już po tygodniu zauważycie efekt.

1. Oczyszczanie

W sumie akurat na tym etapie 80% osób i robi błąd. Twarz w żadnym wypadku nie może być oczyszczana TONIKIEM. Makijaż się zmywa płynem do demakijażu, makijaż oczu płynem do demakijażu oczu (ważne - bo skóra dookoła oczu jest bardzo cieńka i zwykły płyn do demakijażu może ją zniszczyć), później zaś, gdy już makijaż jest zmyty skóra się oczyszcza, aby resztki makijażu albo brudu nie zostały na niej. Czym? Mleczkiem, żelem do oczyszczania, pianką, ale nie tonikiem. Dlaczego? Przeczytaj 3 krok. Już zima, czyli właśnie ten

Jak często mam oczyszczać twarz? - 2 razy dziennie (rano oraz wieczorem)

2. Peeling

Nasza skóra cały czas się odnawia, więc po jakimś czasie na cerze pojawiają się zaskórniki, które wyglądają okropnie, które są bardzo widoczne przy robieniu makijażu. Właśnie dlatego musimy używać peelingu złuszczającego - dla skutecznego odblokowania porów i złuszczania martwego naskórka. Poto, aby peeling się udał, cera musi być bardzo dobrze oczyszczona.

Jak często mam robić peeling? - 1-2 razy w tygodniu

3.Tonizacja

A więc dlaczego nie można używać toniku do oczyszczania? Tak, wspomaga on w oczyszczaniu skóry, lecz jedynie pomaga, głównym jego celem jest wyrównanie pH skóry oraz naniesienie warstwy ochronnej, która nie wpuści bakterie do środka.
A teraz wyobraźcie jak to jest oczyścić skórę tonikiem. Bród, który jest na waszej skórze nakrywacie warstwą ochronną i nie dajecie mu się wydostać, a więc jedyne wyjście dla zanieczyszczeń - skóra, dlatego właśnie w tym wypadku bardziej sobie szkodzicie. On może zabić kilka bakterii, ale do oczyszczania się nie nadaje, ale używać go musicie obowiązkowo.

Jak często mam używać tonika? - 2 razy dziennie po oczyszczaniu twarzy 

4.Nawilżanie

Po tym jak tonik na twarzy wyschnie, ważne jest nałożyć krem. W zależności od pory dnia ma to być krem dzienny lub nocny.W tym wypadku ja czasami używam po prostu kremu nawilżającego. Nie zapominajcie - tłustą skórę suszyć nie można, ją trzeba nawilżać i tonizować, dalej ona sama zrobi to, co musi.

Jak często mam nawilżać skórę? - 2 razy dziennie po użyciu tonika

5.Ochrona

Po tych wszystkich etapach nie musimy także zapominać o ochronie. A więc - co to jest. Są to właśnie kosmetyki, w tym wypadku mają one swoje plusy. Gdy nakładamy na siebie podkład albo puder - wszystkie zanieczyszczenia z ulic, bakterie itt trafiają na makijaż, lecz nie bezpośrednio na waszą skórę, a makijaż się itak wieczorem zmyje.

Używaj tego wtedy, gdy twarz jest już oczyszczona i idziemy gdzieś, w tym wypadku jeśli zostajemy w domu to nie jest obowiązkowe.


21 komentarzy:

  1. Ciekawy post, szczerze oczyszczam twarz rano tylko tonikiem, teraz na pewno to się zmieni. Tak samo z kremowaniem, jako iż mam cere tłustą to unikam tej czynności, ale od wczoraj powoli zaczynam i nie było tak źle :)
    Pozdrawiam
    http://wobiektywachklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie rozpisane, na pewno pomoże niejednej osobie. Poza tym bardzo ładny blog i cudowne zdjęcia. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny i klarowny post, wydaje mi się, ze dla niektórych obowiązkowy, na przykład dla mnie :)

    Komentarz u mnie = Komentarz u Ciebie
    http://mgdky.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie mam wystarczająco czasu na przyłożenie się do pielęgnacji twarzy, jednak kiedy znajdę chwilę staram się zrobić sobie małe spa i zadbać o nią już tak jak trzeba.

    Zachęcam do wspólnej obserwacji
    http://amateurphotographywithart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. W krajach Azji kobiety bardzo przykładają się do właściwej pielęgnacji skóry, myślę, że powinniśmy brać z nich przykład :)
    Ciekawy post.
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja używam kremu i mleczka do demakijażu :) ogolnie kocham Ziaję ♥
    www.blog017.blogspot.com // wróciłam do blogowania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja prawie codziennie peelinguje twarz

    http://tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.comv

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeju, bardzo fajnie czyta mi się Twojego bloga. Nie wiem co masz w sobie, ale bardzo przyciągasz! Pozdrawiam cieplutko♥
    Mój blog *klik*

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety moja pielęgnacja twarzy jest bardzo "uboga" przez brak czasu, chyba powinnam to w końcu zmienić :) Moim problemem niestety jest to, że mam cerę wrażliwą do tego stopnia, że od płynów do demakijażu wyskakuje mi uczulenie, więc makijaż muszę zmywać wodą.
    http://juliakordiak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam bardzo wrażliwą skórę dlatego czym więcej kosmetyków używam do pielęgnacji tym jest z nią coraz gorzej. Dlatego używam tylko kremu nivea i toniku z ziaji. Świetny post!

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja używam wiele specyfików do mojej twarzy, ca porady się przydadzą. :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Hmm moja skóra jest bardzo wrażliwa i nie mogę wszystkich kosmetyków używać ale na pewno twoje rady przydadzą mi się :)
    Zapraszam do mnie -klik
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje!!!♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Pytałaś u mnie na blogu o wspólne obs - Zgadzam się i obserwuję, teraz liczę na ciebie :) :*
    A co do posta. Ciekawe produkty używasz, ja za bardzo używam Trochę mniej produktów, bo mam wrażliwą skórę. Polecam Ci osobiście krem Cetaphil, ale nie tylko krem ma też świetny tonik i żel do mycia twarzy.
    Pozdrawiam
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com - Zapraszam do Obserwacji :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Przydatne wskazówki, o niektórych nie pamiętałam! ;)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  15. swietnie to rozpisalas ;) ja makijaz zmywam poczatkowo plynem do demakijazu, pozniej pianka, a na koniec kremik ;)

    co powiesz na wspólną obserwację? ja już i to z ogromną chęcią! pozdrawiam

    http://justemsi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Musze w końcu zaopatrzyć się w peeling do twarzy :)
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  17. Przydatne rady :)

    Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Super wpis! Bardzo pomocny :) Uwielbiamy takie w wersjach poradnika ^^ Buziaki kochana ;*

    OdpowiedzUsuń
  19. Długo szukałam aż ktoś doda taki post, lubię takie czytać , bo dowiaduję się ciekawych rzeczy i poznaje wiele produktów.
    Moja pielęgnacja składa się chyba z 4 punktów :)

    http://mylifeiswonderful9.blogspot.com/2017/01/styczniowa-wishlista.html

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo ważne jest oczyszczanie twarzy oraz dokładne zmywanie makijażu. :)
    Pozdrawiam i obserwuję.
    kosmetyczny-kuferek-marty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Czekam na wpis na temat skóry z problemami, jak nią dbać itd :>

    Dziękuję za komentarz ;)
    Pozdrawiam i obserwuje, K.

    http://czarnaklittle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

~ Wymienię się obserwacją jeśli zaczniesz i dasz mi o tym znać w komentarzu
~ Odwiedzę każdy blog, link którego znajdę w komentarzu
~ Spam i hejty nie będą tolerowane

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia